Ga naar de inhoud

Klachtenprocedure

Waar gewerkt wordt, worden soms fouten gemaakt of ontstaan er situaties die achteraf beter hadden gekund. In verreweg de meeste gevallen lossen mensen dit samen op. Bijvoorbeeld door met een ander te praten, begrip voor de situatie te vragen of excuses aan te bieden. Maar ook door te luisteren naar het standpunt van een ander. Een enkele keer gebeurt er iets waarbij de oplossing niet binnen handbereik ligt. In zo’n geval is het goed om te weten waar u met uw klacht terecht kunt en hoe uw klacht in behandeling wordt genomen. Hoe dit in zijn werk gaat leest u hier. 

U bent het niet verplicht, maar we stellen het altijd zeer op prijs wanneer u eerst probeert uw klacht bespreekbaar te maken met de persoon die uw klacht heeft veroorzaakt. Meestal is dit de persoon die ook een oplossing kan bieden. Lukt dit niet of komt u er samen niet uit, dan kunt u uw klacht voorleggen aan uw vaste aanspreekpunt, uw coördinator. 

Wilt u een formele klacht indienen dan dient u dit schriftelijk te doen middels het klachtenformulier welke u kunt vinden in uw zorg-map. Het ingevulde formulier kunt u opsturen naar het aangegeven adres. Een onafhankelijke klachtenfunctionaris zal uw klacht in behandeling nemen volgens het klachtenreglement van CuraFamilia. 

Als dit ook niet tot een aanvaardbare oplossing leidt, is er nog de mogelijkheid uw klacht in te dienen bij het Klachtenportaal Zorg. CuraFamilia is hierbij aangesloten en zij handelen uw klacht verder af. Klik hier om naar het klachtenportaal te gaan.

Wanneer u een klacht indient, kunt u rekenen op een zorgvuldige en vertrouwelijke behandeling, waarbij het respect voor de privacy van alle betrokkenen voorop staat.